lørdag 17. juni 2017

Den store styrkeprøven

For noen år siden ble sønnen min og jeg "bitt av sykkelbasillen". Og sykle var gøy, og det ble stadig nye løyper og lengre strekninger. Vi fant nye runder som vi ville sykle, men den lengste turen var på to mil. Svaret var alltid svaret nei når vi spurte om du ville være med. Sykling var et ork, det var en kjedelig aktivitet, og tomils-turen var iallefall uaktuelt, sa du. Etter en stund ble en nevø engasjert og var med på noen turer. Etterhvert ble også du med på små "søndagsturer".


Jeg måtte etterhvert trappe ned pga ryggproblemer, men dine turer ble bare hyppigere og lengre. For meg ble det en periode innendørs trimsykkel som alternativ, før jeg av helsemessige årsaker måtte kutte helt ut. Trimsykkel var heller ikke interessant for deg - da. Nå finner jeg deg stadig tråkkende på trimsykkelen i vinterhalvåret.

I dag er du med på "Den store styrkeprøven". Du har ikke tatt skrittet fullt ut, men sykler Kvam - Oslo som er 279 km, og nevøen sykler Trondheim - Oslo på 543 km. Det skulle man ikke trodd, når man tenker noen år tilbake.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Besøk www.hverdagsnett.no

Bloggen blir for tiden ikke oppdatert - gå isteden direkte til: www.hverdagsnett.no